Sestavte si sensory play hravě a rychle. Vyberte si z témat, které stále přidáváme!

Válečky s úchyty

Válečky s úchyty

65 bodů do věrnostního systému

Válečky s úchyty patří do skupiny smyslových Montessori pomůcek. Rozvíjeným smyslem je v tomto případě zrak, ale jako u každé smyslové pomůcky dítě používá a rozvíjí všechny smysly.
Tato pomůcka je tvořena čtyřmi dřevěnými bloky, z nichž každý obsahuje 10 válečků s úchyty:

Blok 1: Průměr válečků se zvětšuje z ½ cm na 5 cm. Výška zůstává konstantní na 5 cm.
Blok 2: Průměr válečků se zvětšuje z ½ cm na 5 cm. Výška se zvyšuje z ½ cm na 5 cm.
Blok 3: Průměr válečků se zvětšuje z ½ cm na 5 cm. Výška klesá z 5 cm na ½ cm.
Blok 4: Průměr zůstává konstantní na 2 cm. Výška se zvyšuje z ½ cm na 5 cm.

Kontrola chyby: vizuální
Přímý cíl: Vizuální rozlišování rozměrů
Nepřímý cíl: 

Příprava na držení tužky
Příprava na psaní
Zpřesnění pohybu (dítě bude schopno položit válec jediným přesným pohybem)
Příprava na aritmetiku - desítkovou soustavu

Dítě si osvojuje nové pojmy: tlustý - tenký, široký - úzký, vysoký - nízký, velký - malý.

Základní pracovní postup
Nejprve ukážeme, jak se blok s válečky nosí. Blok držíme oběma rukama vždy za vnější konec. Pracujeme zleva doprava, dominantní rukou bereme válečky za úchyt (3 prsty) a pokládáme je na kobereček před blok.
Když vyndáme všechny válečky, prohlédneme si prázdný blok s otvory pro válečky. Začneme vkládat zpět, opět zleva doprava. Válečky bereme za úchyt do nedominantní ruky a prsty dominantní ruky objedeme spodní hranu válečku, objedeme i hranu otvoru (u bloku 4 zkoumáme hloubku otvoru), pak váleček vložíme do správného otvoru. Tak do bloku uložíme všechny válečky zpátky.
Již při ukázce dítě zapojujeme. Doporučuje se, aby dítě pracovalo nejprve s každým blokem zvlášť. Čím déle dítě pracuje s válečky, tím se jeho odhad zlepšuje – jeho zrakové vnímání se zjemňuje.
 
Další práce s Válečky s úchyty

Jako první ukážeme dítěti blok 1. Později může dítě pracovat s blokem 2 a 3.
Nakonec zařadíme blok 4 – dítě musí srovnávat výšku válečku (která je jasně viditelná) s hloubkou otvorů (která není jasně viditelná). To vyžaduje určitou zkušenost, kterou dítě získá na blocích 1-3.
Při vyndávání válečky klademe na koberec rozházeně.
Práce s více bloky současně, nejprve dvěma, pak třemi a nakonec čtyřmi.
Při práci se čtyřmi bloky zadáme úkoly: „Najdi dva stejné válečky.“ „Najdi nejnižší válečky.“ „Najdi nejtenčí válečky.“ „Který je nejtěžší?“ apod.
Práce se zavázanýma očima postupně u jednoho, dvou, tří a čtyř bloků současně.

Doporučený věk: 3 let 
Všechny Montessori pomůcky jsou dílem italské pedagožky Marie Montessori.
Další Montessori pomůcky značky Moyo Montessori.

Výrobce: Moyo MontessoriKód produktu: SMV0044_S001 Doprava a platba

3 259 Kč
Skladem u dodavatele
ks

Válečky s úchyty patří do skupiny smyslových Montessori pomůcek. Rozvíjeným smyslem je v tomto případě zrak, ale jako u každé smyslové pomůcky dítě používá a rozvíjí všechny smysly.
Tato pomůcka je tvořena čtyřmi dřevěnými bloky, z nichž každý obsahuje 10 válečků s úchyty:

Blok 1: Průměr válečků se zvětšuje z ½ cm na 5 cm. Výška zůstává konstantní na 5 cm.
Blok 2: Průměr válečků se zvětšuje z ½ cm na 5 cm. Výška se zvyšuje z ½ cm na 5 cm.
Blok 3: Průměr válečků se zvětšuje z ½ cm na 5 cm. Výška klesá z 5 cm na ½ cm.
Blok 4: Průměr zůstává konstantní na 2 cm. Výška se zvyšuje z ½ cm na 5 cm.

Kontrola chyby: vizuální
Přímý cíl: Vizuální rozlišování rozměrů
Nepřímý cíl: 

Příprava na držení tužky
Příprava na psaní
Zpřesnění pohybu (dítě bude schopno položit válec jediným přesným pohybem)
Příprava na aritmetiku - desítkovou soustavu

Dítě si osvojuje nové pojmy: tlustý - tenký, široký - úzký, vysoký - nízký, velký - malý.

Základní pracovní postup
Nejprve ukážeme, jak se blok s válečky nosí. Blok držíme oběma rukama vždy za vnější konec. Pracujeme zleva doprava, dominantní rukou bereme válečky za úchyt (3 prsty) a pokládáme je na kobereček před blok.
Když vyndáme všechny válečky, prohlédneme si prázdný blok s otvory pro válečky. Začneme vkládat zpět, opět zleva doprava. Válečky bereme za úchyt do nedominantní ruky a prsty dominantní ruky objedeme spodní hranu válečku, objedeme i hranu otvoru (u bloku 4 zkoumáme hloubku otvoru), pak váleček vložíme do správného otvoru. Tak do bloku uložíme všechny válečky zpátky.
Již při ukázce dítě zapojujeme. Doporučuje se, aby dítě pracovalo nejprve s každým blokem zvlášť. Čím déle dítě pracuje s válečky, tím se jeho odhad zlepšuje – jeho zrakové vnímání se zjemňuje.
 
Další práce s Válečky s úchyty

Jako první ukážeme dítěti blok 1. Později může dítě pracovat s blokem 2 a 3.
Nakonec zařadíme blok 4 – dítě musí srovnávat výšku válečku (která je jasně viditelná) s hloubkou otvorů (která není jasně viditelná). To vyžaduje určitou zkušenost, kterou dítě získá na blocích 1-3.
Při vyndávání válečky klademe na koberec rozházeně.
Práce s více bloky současně, nejprve dvěma, pak třemi a nakonec čtyřmi.
Při práci se čtyřmi bloky zadáme úkoly: „Najdi dva stejné válečky.“ „Najdi nejnižší válečky.“ „Najdi nejtenčí válečky.“ „Který je nejtěžší?“ apod.
Práce se zavázanýma očima postupně u jednoho, dvou, tří a čtyř bloků současně.

Doporučený věk: 3 let 
Všechny Montessori pomůcky jsou dílem italské pedagožky Marie Montessori.
Další Montessori pomůcky značky Moyo Montessori.

Výrobce: Moyo MontessoriKód produktu: SMV0044_S001 Doprava a platba