Sestavte si sensory play hravě a rychle. Vyberte si z témat, které stále přidáváme!

Geometrický podnos

Geometrický podnos

16 bodů do věrnostního systému

Dřevěný tác (rám) rozdělený na 6 stejných čtvercových polí. V horní řadě jsou 3 modré geometrické tvary s úchytem uprostřed, zasazeny v rámu. Čtverec, rovnostranný trojúhelník a kruh. Spodní 3 pole jsou prázdná.
Pomůcka seznamuje dítě se základními geometrickými tvary a pojmy. Jde o nácvik vizuálního vnímání a rozlišování různých tvarů.
Práci s geometrickým podnosem předchází válečky s úchyty, růžová věž, hnědé schody a červené tyče.
 
Postup:               
Společně jdeme s dítětem pro pomůcku a s podnosem je seznámíme: „To je úvodní rám ke geometrické komodě.“ Ukážeme dítěti, jak se podnos uchopí a přenáší. Podnos položíme do horního levého rohu na kobereček. Následně vyjmeme první tvar z leva nedominantní rukou (3 prsty) a obkroužím dvěma prsty dominantní ruky tak, jak píšeme písmeno „a“. Pak ho položíme do spodního prázdného okénka podnosu a dvěma prsty dominantní ruky obkroužíme rámec tvaru (vnitřní tvar) v opačném směru než píšeme písmeno „a“, přičemž rámec si přidržujeme nedominantní rukou. Tak postupujeme i se zbylými tvary. Po vyjmutí všech třech tvarů je začneme vracet zpět do rámů na podnose. Opět zleva doprava. Vyzveme dítě: „Chceš to také zkusit?“ Dbáme na to, aby na práci pohodlně dosáhlo. Pak podnos uložíme zpět na místo.
 
Poznámka:
Při první ukázce tvary nepojmenováváme.
Ohmatání geometrických tvarů provádíme prsty, které se používají při psaní.
Při další práci s úvodním rámem necháme dítě pracovat po svém – experimentovat.
Tyto tvary nebyly zvoleny jen proto, že jsou kontrastní, ale z důvodu, že se v geometrii jedná o základní tvary. S pomocí čtverce je možné měřit plochu všech geometrických tvarů. S pomocí kruhu se dají měřit úhly. Počítání zlomků se provádí s pomocí všech tří geometrických tvarů. Trojúhelník je geometrický tvar, kterým se dosahuje stability při stavbě nejrůznějších konstrukcí.
 
Kontrola správnosti:  Vizuální - tvary musí přesně zapadnout do rámečku.
Specifická slovní zásoba: čtverec, kruh, trojúhelník.

Pro práci s podnosem se můžete inspirovat tímto demonstračním videem.

Výrobce: Moyo MontessoriKód produktu: SMV0012S_S012 Doprava a platba

805 Kč
Není skladem Sledovat dostupnost

Dřevěný tác (rám) rozdělený na 6 stejných čtvercových polí. V horní řadě jsou 3 modré geometrické tvary s úchytem uprostřed, zasazeny v rámu. Čtverec, rovnostranný trojúhelník a kruh. Spodní 3 pole jsou prázdná.
Pomůcka seznamuje dítě se základními geometrickými tvary a pojmy. Jde o nácvik vizuálního vnímání a rozlišování různých tvarů.
Práci s geometrickým podnosem předchází válečky s úchyty, růžová věž, hnědé schody a červené tyče.
 
Postup:               
Společně jdeme s dítětem pro pomůcku a s podnosem je seznámíme: „To je úvodní rám ke geometrické komodě.“ Ukážeme dítěti, jak se podnos uchopí a přenáší. Podnos položíme do horního levého rohu na kobereček. Následně vyjmeme první tvar z leva nedominantní rukou (3 prsty) a obkroužím dvěma prsty dominantní ruky tak, jak píšeme písmeno „a“. Pak ho položíme do spodního prázdného okénka podnosu a dvěma prsty dominantní ruky obkroužíme rámec tvaru (vnitřní tvar) v opačném směru než píšeme písmeno „a“, přičemž rámec si přidržujeme nedominantní rukou. Tak postupujeme i se zbylými tvary. Po vyjmutí všech třech tvarů je začneme vracet zpět do rámů na podnose. Opět zleva doprava. Vyzveme dítě: „Chceš to také zkusit?“ Dbáme na to, aby na práci pohodlně dosáhlo. Pak podnos uložíme zpět na místo.
 
Poznámka:
Při první ukázce tvary nepojmenováváme.
Ohmatání geometrických tvarů provádíme prsty, které se používají při psaní.
Při další práci s úvodním rámem necháme dítě pracovat po svém – experimentovat.
Tyto tvary nebyly zvoleny jen proto, že jsou kontrastní, ale z důvodu, že se v geometrii jedná o základní tvary. S pomocí čtverce je možné měřit plochu všech geometrických tvarů. S pomocí kruhu se dají měřit úhly. Počítání zlomků se provádí s pomocí všech tří geometrických tvarů. Trojúhelník je geometrický tvar, kterým se dosahuje stability při stavbě nejrůznějších konstrukcí.
 
Kontrola správnosti:  Vizuální - tvary musí přesně zapadnout do rámečku.
Specifická slovní zásoba: čtverec, kruh, trojúhelník.

Pro práci s podnosem se můžete inspirovat tímto demonstračním videem.

Výrobce: Moyo MontessoriKód produktu: SMV0012S_S012 Doprava a platba